روابط عمومی
1396/7/3 دوشنبهآیین نامه اجرایی
دانشجویان شاهد و ایثارگر

.

ضمن عرض تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و با عنایت به شروع ثبت نام ورودی های جدید به دانشگاه، آیین نامه اجرایی شاهد و ایثارگر  جهت اطلاع رسانی به    پذیرفته شدگان به نحو مقتضی بشرح ذیل ذکر می گردد.

___ طبق ماده 66  قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران: بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است نسبت به تأمین و پرداخت صددرصد(100%) هزینه شهریه کلیه دانشجویان شاهد )همسر وفرزندان شهدا(، جانباران بیست و پنج درصد(25%) و بالاتر و همسر و فرزندان آنها و آزادگان و همسر و فرزندان آنان را که در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی، پیام نور، شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر مؤسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه بگیر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشغول تحصیل می باشند، اقدام نماید .

طبق ماده 3 آیین نامه اجرایی ابلاغی بنیاد شهید تعداد نیمسال های مجاز پرداخت شهریه از سوی بنیاد شهید بدین شرح می باشد:

کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 4 نیمسال

کارشناسی پیوسته 8 نیمسال

کارشناسی ارشد ناپیوسته 4 نیمسال

دکتری 8 نیمسال

در موارد خاص افزایش در سقف سنوات تحصیلی برای پرداخت شهریه منوط به تشخیص کمیسیون موارد خاص با مسئولیت بنیاد شهید و نماینده وزارت علوم حد اکثر تا دو نیمسال امکان پذیر است.

مشمولین این آیین نامه در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

واحد های اخذ شده در نیمسال تابستان در زمره نیمسال های تحصیلی محاسبه نمی شود و پرداخت شهریه به عهده دانشجو می باشد.

مشمولینی که بر اساس ضوابط موفق به کسب نمره حد نصاب در درس یا معدل لازم نشوند، مشمول دریافت شهریه  در آن نیمسال نمی گردند و پرداخت آن به عهده دانشجو می باشد. لذا کلیه دانشجویان فوق بایستی بدهی خود را پرداخت تا در روند ثبت نام با مشکل روبرو نشوند.

دانشجویان مشمول آیین نامه بایستی در هنگام ثبت نام مدارک لازم را ارائه نمایند تا از مزایای قانونی بهره مند شوند.

لازم بذکر است تامین و پرداخت شهریه دانشجویان مشمول آیین نامه به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد و دانشگاه هیچ مسئولیتی در قبال تخفیف یا پرداخت شهریه ندارد.

بر اساس جزء یک بند ث ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی(1400-1396):  تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل سی‌درصد(30%) هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره‌های شبانه دانشگاههای دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌های مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وفق بودجه سنواتی به عهده دولت می باشد.

 

 از آنجایی که اجرایی شدن این بند منوط به تصویب آیین نامه و تامین اعتبار توسط دولت می باشد در حال حاضر قابلیت اجرایی ندارد لذا از دانشجویانی که شامل این ماده می شوند خواهشمند است جهت ثیت نام با ارائه مدارک به ستاد شاهد دانشگاه مراجعه فرمایند.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر
 
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.متون عمومي
1401/3/10 سه‌شنبه

1398/8/14 سه‌شنبه
1398/8/13 دوشنبه
1398/8/13 دوشنبه
1398/7/8 دوشنبه
بيشتر